شما اینجا هستید : خانه  »  اخبار   »   گروه «سون» با «اولین عشق» آخرین کنسرتش را برگزار کرد

گروه «سون» با «اولین عشق» آخرین کنسرتش را برگزار کرد

گروه «سون» با «اولین عشق» آخرین کنسرتش را برگزار کرد

دانلود آهنگ جدید سون باند به نام اولین عشقخالقان آلبوم «دوست دارم» اولین کنسرت زمستانی خود را در پایتخت روی صحنه بردند. اعضای گروه «سون» طی روزها هفده و هجده دی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران از مخاطبان خود پذیرایی کردند. این کنسرت به نوعی یک رونمایی اولیه از آلبوم جدید گروه سون هم به حساب می‌آمد. اثری که این روزها در سکوت کامل رسانه‌ای در حال تولید است و مشخص نیست که چه زمانی روانه بازار خواهد شد. البته باید خطاب به آن دسته از طرفداران سون که موفق به حضور در این کنسرت نشدند گفت که باید تا سال آینده منتظر بمانند. زیرا اجرای هفده و هجده دی آخرین برنامه آنها در سال ۹۴ برای تهران بود و شاید سال بعد با دست پرتر روی صحنه رفتند.

«آرش قنادی»، «امیر قنادی» و «کیارش پوزشی» که همیشه با طراحی لباس متفاوت روی صحنه حاضر می‌شوند این بار هم با پیراهن‌های مشکی طرح‌دار و کفش‌های نقره‌ای خود همزمان با اینتروی قطعه «من بی‌ تو می‌میرم» برنامه را آغاز کردند. یکی از مهمترین شاخصه‌های آثار سون، قطعات ریتمیک آنها است. کارهایی نظیر من بی تو می‌میرم یا «باور»، که دومین قطعه این کنسرت هم بود، از مهمترین ویژگی‌های سون است. آنها در ادامه اجرای زمستانی خود و پس از قطعات «خواهش»، «ادعا» و «نرو خواهش می‌کنم» به سراغ قطعه «همش به تو فکر می‌کنم» رفتند. اثری که یکی دیگر از ویژگی‌های سون را در خود دارد. آن همتلفیق موسیقی الکترونیک با سازبندی بادی و ملودی‌های ترکی است که همین تلفیق به خلق مهر و امضای سون منجر شده و همش به تو فکر می‌کنم از جمله کارهایی است که در اغلب برنامه‌های این گروه اجرا می‌شود.

بخش بعدی کنسرت سون به اجرای آنپلاگدشان اختصاص داشت. آنها برای شروع این بخش ابتدای سری به گذشته زدند و قطعه «دروغگو» از آلبوم اول خود را که کمتر در کنسرت‌ها اجرا کرده بودند را خواندند. سپس آرش پشت پیانوی جدید سون نشست. پیانویی که در کنسرت خردادماه سون از آن رونمایی به عمل آمد و گفته شد که طراحی آن توسط اعضای اصلی این گروه انجام شده است. به نوعی می‌توان گفت تلفیقی از پیانوی کلاسیک و پیانوی دیجیتال است و نوع صدادهی آن بینابین این دو ساز است. امیر قنادی دست بر گیتار لید خود برد و کیارش پوزشی هم ساز «گیو» را بر دوش خود قرار داد و عاشقانه جدید سون را زمزمه کردند. قطعه «من عاشقت میشم» از آلبوم جدید آنها هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است. اما حضار با همراهی متن ترانه که روی نمایشگرها نقش می‌بست و چاشنی صدای باران پایتخت این اثر را با خوانندگان زمزمه کردند.

گروه سون به زودی دهمین سال فعالیت حرفه‌ای خود را پشت سر می‌گذارد که علاوه بر تلاش برای رقابت در بازار، نیم نگاهی هم به کسب لقب باثبات‌ترین گروه پاپ دارد. ثباتی که آنها طی چند سال اخیر در اجراهای زنده خود داشته‌اند و به غیر از چند تغییر انگشت‌شمار، ارکستر سون مدتها است که در کنار هم حضور دارند. شاید همین مساله باعث شده تا نوازنده‌ها با توجه به هماهنگی که دارند بار عمده پرفورمنس کنسرت را بر دوش داشته باشند. آنها با توجه به همین موضوع در اولین اجرای قطعه «اولین عشق» حضور پرانرژی داشتند. مثلا هرکدام از نوازنده‌ها برای تکنوازی به جلوی استیج می‌آمدند و با اکت‌های خود سعی در ایجاد وجد در تماشاگران داشتند. سون از ارکستر بزرگی در اجراهای خود بهره می‌برد و آثار آنها در آلبوم هم با نگاه ویژه‌ای به استیج تنظیم می‌شوند. یکی دیگر از نکات اجراهای سون که در این برنامه هم مشهود بود دوری آنان از اجرای پروژه های کامپیوتری موسیقی در کنسرت است و همیشه تمامی قطعات خود را در برنامه هایشان به صورت کاملا آکوستیک می نوازند از لپ تاپ یا سیستم های صوتی پروژه ای را پخش نمی کنند. اما در کنار این نکات، آنها می‌توانند در سازبندی اجراهای خود تغییراتی هم ایجاد کنند و برای ایجاد تنوع بیشتر از حضور نوازنده‌های مهمان و سازهایی که تا کنون در برنامه‌های خود نداشتند استفاده کنند.

در بخش آخر برنامه هم پیش از اجرای پانزدهمین و آخرین قطعه کنسرت، شوتایم برنامه و تکنوازی نوازندگان اجرا شد که آرش قنادی در این بخش گفت:«من نمی‌گویم کسانی که پشت سر ما ساز می‌زنند بهترین‌های ایران هستند اما به یقین می‌گویم که آنها بهترین دوستان ما هستند که با افتخار برای شما هنرنمایی می‌کنند.» حسن ختام برنامه هم پرطرفدارترین قطعه سون یعنی «دوست دارم» بود که با همخوانی و انرژی بالای حاضرین اجرا شد. بهروز علیاری(کیبورد و پیانو)، سعید حسن زاده(گیتاربیس)، احمد حضرتی(بوزوکی و گیتار)، پیمان لطیفی(درامز)، هادی جداری(ساکسفون)، حسین شریفی(ترومبون)، حسین کیانی(ترومپت)، محمد رضوانی زاده(گیتار کلاسیک و الکتریک)، محمد زمانی ها(کیبورد)، حمیدرضا نصراللهی(پرکاشن) و پژمان فرهمند(پرکاشن) اعضای گروه سون در این برنامه بودند.

کنسرت گروه سون با همت شرکت «آوای دوران» به مدیریت «رسول ترابی» برگزار شد و آنها در دو سانس این برنامه میزبان «امید حاجیلی»، «یاشار خسروی»، «اشوان»، «فریبا کوثری» و «صدرالدین حسین‌خانی» در سالن بودند.

نظرات

  • نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده خواهند شد.
  • لطفا نظرات خود را بصورت فارسی تایپ کنید.
منتشر شده : 0 در حال بررسی : ۰

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.